Aloitan tämän blogin lähestulkoon joulukuun alusta, onhan tänään siis toinen päivä joulukuuta ja olen jo täysin joulutunnelmissa. :)

Luen siis aivan kaikenlaista kirjallisuutta, lukuunottamatta tietokirjoja ja kauhua. Ehkä viimeaikoina vähemmälle ovat myös jääneet elämänkerrat, mutta myös rokkareiden elämänkerrat kiinnostavat minua. Luen siis myös runoja, parhaat runokirjat omistan mielelläni koska niihin voi tehdä merkintöjä ja lukea uudelleen ja uudelleen.

Jos kaikki lukemani kirjat haluaisin omistaa, niin olisin vararikossa. Siispä olen kirjaston suurkuluttaja, ja olin suuresti onnellinen ajasta jolloin kirjaston juhlavuoden kunniaksi sai varata ilmaiseksi kirjastosta. Nyt se ilo on loppunut - ja alkaa taas kirjojen metsästäminen.

Joululahjaksi olen toivonut aika vähän kirjoja, mutta luulen että lahjapaketista kyllä löytyy toivomani Riikka Pulkkisen Vieras. Olen Pulkkis fani, niinkuin myös Sofin fani, vaikka ehkä hieman petyinkin Sofin uusimpaan kirjaan.

Nyt torkkupeiton alle, tietenkin, kirjan kanssa, josta raportoin piakkoin kunhan saan sen luettua.